lördag 14 maj 2011

Matilda x2´s goda rabarberpaj



Ingredienser:                                        Fyllning:
6 dl vetemjöl                                        5-6 rabarber
250 g smör/margarin                           1 1/2 dl socker
1 dl socker                                           3 msk potatismjöl
2 äggulor                       
 

Gör så här:
Hacka samman alla ingredienser i en
matberedare eller för hand.
Låt degen vila i kylskåp i 30 min.
Tryck ut halva paj degen i en pajform och
förgrädda det i 175°c mitt i ugnen i ca 10 min.
Ta ut formen ur ugnen och häll i
rabarberna och kavla/tryck på resten av pajdegen.
Grädda i ca 10 min i 175°c mitt i ugnen. (Varmluft samma)

Fyllning:
Skala rabarberna med  en kniv och skär dom i bitar,
lägg allt i en bunke och rör om låt stå 5 min.
Häll av vattnet om det blir något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar