fredag 11 november 2011

vitchoklad & kokosblondies- cupcakes! :D

Hej! :D Nu ska ni få se mina vitchoklad och kokosblondies-cupcakes som jag har bakat idag :D, de kallas blondies p.g.a att det faktiskt räknas som en slags chokladkaka, men att det det är vitchoklad i istället för mörk. Jag har gjort min egna lilla variant med cupcakes istället för de traditionella rutorna :) Jag lät frostingen bli odekorerad, den var så härligt vit att det kändes onödigt att pynta dom med tex. Lite riven kokos eller strössel  :)

Självklart ska ni få receptet på dessa läckra cupcakes ;)


Ingredienser (muffinsen):
1 dl socker
1 ägg
1/2 dl mjölk
50 smör/margarin
1 dl mjöl
1 dl kokos
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
25g vit choklad (hackad)

Gör så här:
Vispa ägg och socker pösigt, tillsätt sedan mjölken och smält smöret/margarinet och häll i det också. Blanda resten av ingredienserna i en annan bunke och häll sedan i dom i smeten.
Grädda dom i 200°c (varmluft:175°C) mitt i ugnen i ca 10-12 min (för mig tog det 11 min, så det är olika från ugn till ugn). Låt de sedan svalna på galler.


Frosting:
ca 1 dl vispgrädde (jag mätte inte så noga)
1-2 tsk vaniljsocker

gör så här:
vispa grädden och vaniljsockret i en bunke. Häll den sedan i en sprits ( om du inte har någon sprits så kan du klicka över frostingen istället)

montering:
Skär av toppen på muffinsarna så att du får en plan yta. Spritsa eller klicka på frostingen.
KLART! :D

                                                Nu kan du njuta av dina alldeles egna  blondies! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar